På dette menupunkt vil der blive orienteret om løst og fast ifm. baneudvidelsen. Informationerne er primært tiltænkt de aktive, især hvis der bliver ændret i deres træningsbetingelser. De nyeste informationer vil altid ligge øverst.
28/5: Så er travbanen sat sammen, og vi begynder at lægge stenmel på. Det nederste lag på 7mm er den gamle banebelægning, som genbruges på alle 950m, og derefter pålægges nyt stenmel i ca. samme lag. Alt køres naturligvis på GPS.
Det er i øvrigt besluttet at:
- ændre normaldistancen til 2060 meter som grunddistance. Og 1600m på sprint fastholdes.
- ændre antallet af heste i første række bag bilen til 8 og 4 i anden række (nr. 9 bag 1-2, nr. 10 bag 3-4 osv.)
- fastholde open stretch i dens nuværende form, hvor kun hesten i ryg på den førende må angribe indenom.
15/5: Det begynder efterhånden at ligne en travbane. Lige bortset fra de bunker jord, der ligger på den nye inderkreds.
Det nye sving tromles for Gud ved hvilken gang, men det er også særdeles vigtigt, at hele opbygningen er lavet grundigt. Det er Formand Åge selv, der sidder i maskinen, imens Leif Olsen, Max Svenningsen og John Friis ordner verdenssituationen :-)
Der bliver flyttet en del tons jord, men entreprenøren har heldigvis udstyret i orden.
Ca. her er starten på det nye opløb. Det bliver 255m mod 180m på den gamle bane.
Det gamle stenmel, der blev skrællet af i sidste uge, er nu kørt igennem en filtreringsmaskine, og er klar til at danne bund i den nye bane. Ovenpå sand og stabilgrus naturligvis, men under det nye stenmel.
5/5: Det nye sving mod vest er ved at blive bygget op efter alle kunstens regler om med de korrekte grader osv. Det er formand Åge selv, der udfører det vigtige arbejde
30/4: Besked til alle aktive! Der må trænes gratis på Jydsk Væddeløbsbane i Århus og på Billund Trav, mens vi udvider banen. Der må også trænes i Aalborg, hvor prisen er 500 kr. for pågældende periode.
29/4: Dette foto er taget lige ud for open stretch markeringen. Mærkeligt at tænke på, at der blev kørt 12- og 13-tider i søndags på Musketerdagen hér.
28/4: Så blev der taget skilte og hegn ned i opløbssvinget. Tak for Morten Friis, John Friis og Buster Oregon Mortensen for hjælpen.
23/4: Så er den nye udenomsbane klar til brug. Den er blevet ca. 450m længere end den gamle var. God fornøjelse til alle aktive!
22/4: I perioden, hvor vores egen opvisningsbane ikke kan bruges til træning, så kan Aalborg Væddeløbsbane benyttes (under hensyntagen til åbningstiderne naturligvis). Det koster et engangsbeløb på 500 kr. til Aalborg Væddeløbsbane uanset hvilken licenskategori man har, såfremt man ønsker at benytte dette tilbud. Tilmelding til Aalborg Væddeløbsbane på 96 30 37 00.
22/4: Vi minder om arbejdsdagen 28/4, hvor vi starter kl. 12 og fortsætter indtil de store skilte samt træhegnet i opløbssvinget er pillet ned. Maskinhuset fjernes inden Musketerdagen.
22/4: I dag graves det sidste ud til udenomsbanen, og der lægges bundsand i og tromles. Derefter skal der toplag på, og så er udenomsbanen klar til brug.
15/4: Påsken nærmer sig med stormskridt. Det kan godt ske, at vi kommer et par dage ind i næste uge, før den nye udenomsbane er 100 % etableret. Lige nu graves der masser af sand op i området vest for travbanens nye sving, og vi skal bruge hullet til at fylde det jord i, som vi graver af til etablering af udenomsbanen. Vores trænere er heldigvis rigtig omstillingsparate og tålmodige, og med lidt smidighed, så kan der sagtens stadig trænes på den nuværende udenomsbane.
11/4: Et par fotos fra fredag eftermiddag. Hullet er den sø vi trækker med bagud, og det nye maskinhus skal ligge ca. ud for, hvor fotografen har taget fotoet. I dagene før påske skulle vi gerne have etableret den nye udenomsbane.
9/4: Der er onsdag formiddag et midlertidigt hul på udenomsbanen. Det bliver repareret meget hurtigt igen, når der er trukket rør.
7/4: I løbet af ugen vil den nye træningssti (i daglig tale "udenom-banen") blive anlagt, så den burde være klar til brug i uge 16.
31/3: Entreprenøren er så småt i gang med at klargøre området mod vest. Den yderste afmærkningspæl markerer den yderste del af vestsvinget.
20/3: Skive Museums arkæologiske afdeling er kørt hjem igen. Efter lysning af hele baneudvidelsesområdet, så fandt de - heldigvis - ingenting af interesse, så nu kan vi komme videre med arbejdet.